#5 Vinyasa Joga 60 z Martą – joga rozciągająca

Instruktor:
MARTA HASKINS
Styl:
VINYASA FLOW
Program:
VINYASA JOGA 60 MIN – SIŁA I ELASTYCZNOŚĆ
Poziom trudności:
dla wszystkich, średniozaawansowany
Czas trwania:
60 min
Opis

Chcesz popracować nad elastycznością swojego ciała pod okiem odpowiednio wykształconego nauczyciela? Może skusisz się na zajęcia z jogi rozciągającej? Skupiamy się tutaj przede wszystkim na tyłach nóg i biodrach, aby odpowiednio przedłużyć ich mięśnie. Jest to ważne szczególnie ze względu na rolę rozciągania w profilaktyce chorób stawów. Odpowiednio wyćwiczone ciało jest też mniej podatne na uleganie różnego rodzaju urazom. 

Zastanawiasz się, czym właściwie jest joga rozciągająca? Ten wariant stanowi bezbłędne połączenie stylu Vinyasa oraz zastawu asan. Taka kombinacja pozwala na wydłużenie mięśni wokół bioder, miednicy oraz dolnej części pleców, a także na zwiększenie elastyczności tkanki łącznej, która niestety zanika wraz z wiekiem.

Zajęcia podzielone są na trzy etapy:

  1. Rozgrzewkę, czyli odpowiednie przygotowanie mięśni i stawów do głównych pozycji jogicznych (ruch i oddech).
  2. Zasadniczą pracę nad elastycznością ciała i zwiększeniem zakresu jego ruchów.
  3. Relaksację, a więc regenerację organizmu i wyciszenie.

Dlaczego warto praktykować jogę rozciągającą?

Twoje ciało jest stworzone do ruchu. Tymczasem prowadzisz siedzący tryb życia. Praca w jednej pozycji osłabia mięśnie i stawy, co prowadzi do licznych napięć. Klatka piersiowa się zapada, oddech staje się płytszy, tkanki są niewystarczająco dotlenione. Joga rozciągająca jest rewelacyjnym sposobem na poprawę jakości życia. Szybko zauważysz korzyści, które wynikają z:

  • poprawienia postawy,
  • zwiększenia zakresu swoich ruchów,
  • dotlenienia całego organizmu,
  • zwiększenia przepływu krwi,
  • relaksu i uwolnienia od stresu.

Joga rozciągająca to zdrowa forma odpoczynku

Codzienne problemy powodują, że ciało się napina. Zdarza Ci się zaciskać szczękę? Unosić ramiona? Czujesz napięcie w karku albo męczą Cię bóle kręgosłupa? Ciało mocno reaguje na emocje, które odczuwasz. Na szczęście joga rozciągająca pozwoli Ci uwolnić je od stresu. W trakcie wykonywania programu skupiasz się wyłącznie na swoim ciele i prawidłowym oddechu. Zapominasz o otaczającym Cię świecie. Dzięki temu się relaksujesz.

Jak prawidłowo praktykować asany rozciągające?

Jeśli okaże się, że niektóre pozycje są dla Ciebie za trudne, to zwyczajnie odpuść. Z czasem zauważysz postępy i niewykonalne wcześniej asany wykonasz z przyjemnością. W trakcie jogi rozciągającej nie rób nic na siłę. W każdym momencie, w którym czujesz opór mięśni, zatrzymaj się. Pozostań w pozycji, która jest dla Ciebie komfortowa. Jeśli napięcie spadnie, możesz delikatnie pogłębić pozycję. W trakcie treningu pamiętaj o głębokim oddechu. Zwracaj uwagę na to, co przekazuje Ci ciało. Ciesz się tą chwilą i uspokój swoje myśli. Odpoczywaj.

Dlaczego rozgrzewka jest obowiązkowa w jodze rozciągającej?

Zanim przystąpisz do jogi rozciągającej, bardzo ważne jest, aby uelastycznić mięśnie i ścięgna. Zimne są twarde, sztywne i bardziej podatne na naciągnięcia i nadwyrężenia. Dzięki rozgrzewce:

  • podnosisz temperaturę ciała,
  • pobudzasz metabolizm,
  • zmniejszasz sztywność stawów,
  • zwiększasz koncentrację i wyciszasz myśli.

Joga rozciągająca dla każdego

Nie daj się namawiać! Joga rozciągająca to aktywność fizyczna, która angażuje całe ciało, ale także umysł. To trening, który uwalnia endorfiny, czyli hormony szczęścia. Regularne zajęcia pozwolą Ci skutecznie walczyć ze zmęczeniem, bólami mięśni, ale też z lękami i stresem. 

 

Kontakt

ul. Mielczarskiego 1 lok E
02-798 Warszawa
poniedziałek - piątek
godzina 8 - 16

Dlaczego my?

Szkoła Samadhi Joga działa od 2009 roku. Wszyscy nasi nauczyciele
posiadają dyplomy i akredytację Międzynarodowej Organizacji Yoga
Alliance. Możecie nam zaufać. Jeśli macie jakieś pytania – piszcie 🙂

zajęcia z jogi online portal jogi

SZKOLENIA NAUCZYCIELSKIE

zajęcia z jogi online
Joga-Online 2020