Yin Joga – praktyka podczas

Yin Joga dla bioder –

Yin Joga z medytacją życzliwości.

Praktyta Yin jogi wyciszająca układ

Praktyka poświęcona meridianowi serca. Pomaga

Podczas tej praktyki koncertujemy się

Yin Joga to uważna i

Podczas tej praktyki otwieramy biodra,

Sesja Yin Jogi, na której

zajęcia z jogi online 9

Ta praktyka jest poświęcona przede

10/10

Yin Joga zwana często jogą powięziową. W pozycjach zostajemy od 2-10 minut. Korzystamy często z pomocy jak kostka, wałek, czy poduszka. Sekwencje układane są zgodnie z meridianami – wg. Medycyny Chińskiej Meridiany to punkty energetyczne, które odpowiadają np. za nerki, wątrobę, jelita i każdy organ w naszym ciele.

Długotrwały i silny stres ma absolutnie destrukcyjny wpływ na stan ludzkiego zdrowia. Niestety – bardzo często bywa on bagatelizowany, co w dłuższej perspektywie zazwyczaj niesie ze sobą poważne konsekwencje. W jaki sposób sobie z nim poradzić? Udzielenie jednoznacznej odpowiedzi na tak postawione pytanie jest dość trudne. Nie zmienia to jednak faktu, że wiele osób zwraca obecnie uwagę na naturalne metody rozładowania napięcia. Jednym z nich jest joga relaksacyjna. Jak się okazuje – odpowiednio zaplanowane i regularnie powtarzane ćwiczenia gwarantują wiele istotnych korzyści – zarówno pod względem fizycznym, jak i przede wszystkim psychicznym. Joga relaksacyjna ma zatem pozytywny wpływ na umysł oraz ciało. Wzmacnia mięśnie, buduje siłę oraz wydolność.

Zwiększa elastyczność stawów, zakres ruchów i wspaniale rozciąga. To również doskonała propozycja dla osób, które na co dzień muszą zmagać się z bólami kręgosłupa. Ćwiczenia wzmacniają mięśnie tułowia i brzucha, korygują postawę, a co za tym idzie – ograniczają dolegliwości bólowe. Warto wspomnieć również o tym, że ważnym efektem ćwiczenia jogi, jest też utrata tkanki tłuszczowej. Podczas jednej sesji trwającej około 90 minut, da się spalić nawet 900 kcal.


Joga relaksacyjna i jej korzystny wpływ zdrowie psychiczne


Bardzo często można spotkać się z opinią, że joga jest dobra nie tylko stres, ale także na bóle głowy oraz sen. Choć brzmi to dość górnolotnie, to warto wiedzieć o tym, że stwierdzenia te mają swoje pokrycie w rzeczywistości. W jaki konkretnie sposób joga relaksacyjna pomaga w odbudowie zdrowia psychicznego i pozbyciu się stresu? Wykonując asany, czyli pozycje jogi, działa się na głębokie partie ciała, bardzo mocno stymulując gospodarkę hormonalną i system nerwowy. Do tego dochodzą ważne elementy takie jak ćwiczenia oddechowe, wyciszenie, koncentracja oraz medytacja.

Dzięki temu joga pozwala skutecznie walczyć ze stresem, zmniejsza niepokój, a co za tym idzie – następuje pełna relaksacja. Podczas ćwiczeń oczyszcza się głowę i uczy koncentrować na sobie. Joga wykonywana przed snem pozwala oderwać się od codziennych problemów i uporczywych myśli, które często nie pozwalają zasnąć w nocy. Zwalcza więc bezsenność, która w ogromnym stopniu obniża jakość życia i w dłuższej perspektywie ma niszczący wpływ na stan organizmu.


Joga relaksacyjna dla początkujących – co warto wiedzieć?


Spokój ducha, znacznie lepsza koncentracja oraz pełna relaksacja – to tylko kilka z wielu korzyści, jakie zapewnia regularne ćwiczenie jogi. W tym przypadku wiek nie ma absolutnie żadnego znaczenia. Podobnie cała sprawa wygląda w przypadku posiadanych umiejętności. Joga relaksacyjna jest dla każdego, ponieważ dobry nauczyciel zawsze dostosuje ćwiczenia do możliwości konkretnej osoby. To niezwykle istotne zwłaszcza w czasach, w których zdecydowanej większości ludzi brakuje optymalnej dawki codziennego ruchu, a silny stres jest wywoływany przez różnorodne czynniki. Z przyczyn praktycznych przygodę z jogą relaksacyjną zdecydowanie warto zacząć pod okiem nauczyciela, który w razie zaistnienia takiej konieczności skoryguje błędy w wykonywaniu konkretnych pozycji.


W jaki sposób przygotować się do ćwiczeń?


Aby rozpocząć ćwiczenia, nie trzeba przejmować się koniecznością zainwestowania dużych pieniędzy w strój lub specjalny sprzęt. Na początek nie potrzeba wiele, gdyż w zupełności wystarczy wysokiej jakości i kawałek cichej oraz spokojnej przestrzeni. Jeżeli chodzi o jogę relaksacyjną, to niezbędna jest również wytrwałość. Osoby, którym zależy na pełnej relaksacji oraz poprawie zdrowia nie powinny wychodzić z założenia, że efekty będą widoczne już po pierwszej sesji. Zazwyczaj pojawiają się one po 2 lub 3 miesiącach – acz zawsze jest to uzależnione od predyspozycji konkretnego człowieka. Aby zachować odpowiedni rytm, na początku warto ćwiczyć maksymalnie 3 razy w tygodniu po minimum 60 minut. To wystarczy, by ćwiczenia przyniosły wymierne rezultaty – zarówno te dla ciała, jak i dla ducha. Joga relaksacyjna ma naprawdę wiele do zaoferowania i najprawdopodobniej właśnie stąd wynika jej rosnąca z roku na rok popularność. Serdecznie zachęcamy zatem do zapoznania się ze szczegółami naszej wyjątkowej oferty usługowej!