Joga Nidra

Instruktor:
MARTA HASKINS
Styl:
MEDYTACJA
Program:
MEDYTACJA - ODDECH – RELAKS
Poziom trudności:
dla wszystkich
Czas trwania:
30 min
Opis

W tym tygodniu zapraszamy Cię na Jogę Nidrę z Martą Haskins.

To doskonała propozycja dla seniorów oraz osób, które chcą m.in. zadbać o swoje zdrowie, lepsze samopoczucie lub zredukować stres. Technika pozwala na regenerację całego ciała i wyjątkowe połączenie go z umysłem. Stanowi ona najintensywniejszą postać medytacji, wykorzystuje ćwiczenia oddechowe i świadomość własnego ciała. Jest często nazywana świadomym snem, ponieważ umożliwia całkowity odpoczynek ciała i umysłu, jednak bez konieczności zasypiania. Joga Nidra dla seniorów to pełna relaksacja, do której nie potrzeba żadnych specjalnych akcesoriów ani przygotowań. Zaraz obok jej skuteczności to prawdopodobnie jeden z powodów, dla których cieszy się ona naprawdę sporą popularnością. Również Ty możesz wypróbować tę metodę pod okiem wykształconego nauczyciela!

NA CZYM POLEGA JOGA NIDRA?

Jest to proces, który przeprowadza odpowiednio przeszkolona osoba. Przewodnik pomaga Ci zapanować nad oddechem i zachować świadomość podczas ćwiczenia. Wszystko w celu poszukiwania równowagi. Jest to spokojna czynność, która idealnie sprawdzi się jako joga dla seniorów. Skupia się w całości na wnętrzu człowieka, porządkuje jego myśli i kreuje poczucie bezpieczeństwa. 

Nidra polega na tym, że przy zachowaniu świadomości o świecie zewnętrznym zagłębiamy się w ten wewnętrzny. By poczuć odprężenie i harmonię, możemy praktykować ją o każdej porze dnia – zarówno do snu, jak i w południe. Wariant ma trzy główne elementy składowe. Pierwszym z nich jest świadomy oddech, na którym skupiasz całą uwagę. Kolejnym jest głęboki stan relaksu, któremu mogą towarzyszyć odczucia, wrażenia i wspomnienia. Trzeci najważniejszy etap to wizualizacja, stanowiąca pewne urzeczywistnienie.

JOGA NIDRA – DLACZEGO WARTO?

Podobnie jak inne warianty jogi, Nidra jest wartościową formą świadomego odprężenia. Znana jako jogowy sen ma mnóstwo korzyści. Poniżej opiszemy Ci kilka:
•    30 minutowa sesja Jogi Nidry jest ekwiwalentem około 3 godzin głębokiego snu i odżywczego odpoczynku,
•    uwalnia napięcia, głęboko rozluźnia, odpręża,
•    zmniejsza niepokój oraz lęki,
•    niweluje oznaki stresu i wzmacnia odporność na stres,
•    obniża poziom ciśnienia krwi,
•    pomaga przy problemach z bezsennością,
•    daje pogodę ducha i pozytywność,
•    daje jasny klarowny umysł,
•    poszerza świadomość – nie tylko ciała,
•    pobudza nieaktywne obszary mózgu – wywołuje efekt przepływu witalnej i mentalnej energii (prany),
•    wzmacnia zdolności koncentracji,
•    uwalnia uwięzioną energię i traumy,
•    ma pozytywny wpływ na psychosomatyczne objawy stanów wysokiego niepokoju (bóle i zawroty głowy, bóle w klatce piersiowej, kołatanie serca, pocenie się, bóle brzucha)

JAK PRZYGOTOWAĆ SIĘ DO PRAKTYKI JOGI NIDRY?

Ten wariant jogi dla seniorów nie polega na aktywności fizycznej, a więc nie wymaga wcześniejszego rozciągania ani rozgrzewki – nie ma tutaj ryzyka naciągnięcia mięśnia czy innego niespodziewanego urazu. Jedynie osoby bardzo spięte mogą wykonać kilka rozluźniających ćwiczeń, co ułatwi im kolejne etapy. W celu pełnego komfortu należy dobrze wywietrzyć pomieszczenie, w którym odbędzie się praktyka.

Kluczem w przypadku Nidry jest wygodne ułożenie się na plecach. Komfortowa mata pozwoli maksymalnie skupić się na wnętrzu człowieka i odkryć wszystkie jego zakamarki. Niezbędny jest też harmonijny, wyrównany oddech. Umożliwi on przejście do kolejnych elementów ćwiczenia. Po lekkim rozluźnieniu ustala się szczerą intencję praktyki. Może być to pozytywna myśl, zamiar lub manifestacja. Warto powtarzać ją w myślach podczas ćwiczeń do czasu, aż się spełni.

JOGA NIDRA DLA OSÓB W KAŻDYM WIEKU

Ze względu na fakt, że joga Nidra nie jest związana z aktywnością fizyczną, nie ma żadnych ograniczeń co do jej praktykowania. Technika jest odpowiednia dla każdego: dla nastolatków, dorosłych oraz seniorów. Jest polecana dla wszystkich, którzy chcieliby ukoić emocje, wyciszyć się lub pozbyć natłoku negatywnych myśli, szczególnie profilaktycznie. Po konsultacji z lekarzem regularne zajęcia mogą pomóc w regeneracji osobom zmagającym się z przewlekłą bezsennością lub innymi problemami natury psychicznej, jak zaburzenia lękowe czy depresja.

Serdecznie zapraszamy do praktykowania z nami jogi Nidry – to aktywność nie tylko seniorów!

Kontakt

ul. Mielczarskiego 1 lok E
02-798 Warszawa
poniedziałek - piątek
godzina 8 - 16

Dlaczego my?

Szkoła Samadhi Joga działa od 2009 roku. Wszyscy nasi nauczyciele
posiadają dyplomy i akredytację Międzynarodowej Organizacji Yoga
Alliance. Możecie nam zaufać. Jeśli macie jakieś pytania – piszcie 🙂

zajęcia z jogi online portal jogi

SZKOLENIA NAUCZYCIELSKIE

zajęcia z jogi online
Joga-Online 2020